انواع پنجره دوجداره با تنوع زیادی در بازار موجود هستند که کاربرد زیادی در ساختمان‌سازی دارند.

پنجره‌های دوجداره در طراحی ساختمان‌ها کاربرد زیادی دارند. عملکرد خوب این پنجره‌ها در جلوگیری از اتلاف انرژی باعث شده تا اکثریت مردم انتخاب انواع پنجره دوجداره را در اولویت کار خود قرار دهند.

با بازرگانی بکتاش همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص شناخت انواع پنجره دوجداره به دست بیاورید.

تاثیر پنجره در زیبایی ساختمان

پنجره‌های دوجداره علاوه بر کیفیت و کارایی، عامل مهمی در زیبایی خانه‌ها به‌شمار ‌می‌روند. پنجره‌های دوجداره مدرن، مدل‌ها و انواع بسیار زیادی دارند که می‌توان از آن برای هر نوع خانه‌ای استفاده کرد.

 

انواع پنجره دوجداره

انواع پنجره دوجداره

پنجره‌های دوجداره به دلیل عایق بودن در برابر انتقال صوت و انرژی بهترین انتخاب برای استفاده در منازل آپارتمانی در شهر‌ها به خصوص ساختمان‌های نزدیک اتوبان است.

از انواع پنجره دوجداره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) پنجره دوجداره ثابت

این پنجره از پرکاربرترین، ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین نوع پنجره دوجداره است. این مدل پنجره به دلیل ثابت بودن از سایر پنجره‌ها بازدهی بیشتری دارند.

پنجره دوجداره ثابت نیاز به هیچ مکانیزمی برای باز و بسته شدن ندارد. بنابراین به خوبی از پس عایق‌بندی صوتی، حراراتی و گرد و غبار برمی‌آید.

۲) پنجره دوجداره تک حالته

از انواع پنجره دوجداره پرکاربرد دیگر می‌توان به پنجره دوجداره تک حالته اشاره کرد.

این نوع پنجره، روی یک محور افقی باز و بسته می‌شود. پنجره دوجداره تک حالته نیز از نظر عایق بودن بسیار عالی است.

۳) پنجره دوجداره دوحالته

این نوع پنجره‌ها به مراتب پنجره‌های پیشرفته‌تری نسبت به دو نوع قبلی به حساب می‌آیند به حساب می‌آیند. این مدل پنجره دوجداره توانایی این را دارد که از دو جهت افقی و عمودی، بر روی دو محور افقی و عمودی فقط با یک دستگیره باز شود.

امنیت این پنجره بسیار بالا است، چرا که یراق آلات استفاده شده در ساخت آن از بهترین و پیشرفته‌ترین نوع آن هستند.

۴) پنجره دوجداره سایه بانی

پنجره دوجداره سایه بانی، بیشتر در سرویس‌های بهداشتی، حمام، راه پله و نورگیر‌ها استفاده می‌شوند. این مدل پنجره دوجداره تنها بر یک محور افقی باز یا بسته می‌شود. شما می‌توانید با توجه به نوع خواسته خود، نحوه باز و بسته شدن آن را تعیین کنید.

نحوه باز شدن پنجره دوجداره سایه بانی از سمت بالا، پایین، داخل یا خارج است.

۵) پنجره دوجداره آکاردئونی

از پنجره دوجداره آکاردئونی برای مکان‌های بسیار عریض استفاده می‌شود. اگر عرض پنجره شما بیش از سه متر است، بهترین انتخاب برای شما پنجره آکاردئونی است.

زیبایی منحصر به فردی که این پنجره‌ها دارند، می‌توانند بالکن شما را بیش از پیش زیباتر سازند.

۶) پنجره دوجداره دولنگه بازشو

این مدل پنجره دوجداره، دو لنگه‌ی مختلف دارد که از دو طرف باز می‌شوند. میان این دو لنگه هیچ ستون وجود ندارد و فضای میان آن کاملا خالی است. البته این به معنای عایق نبودن این مدل پنجره دوجداره نیست.

از دیگر ویژگی‌های پنجره دوجداره دو لنگه بازشو می‌توان به قابلیت نصب انواع مدل‌های تک حالته و دو حالته بر روی آن‌ها اشاره کرد.

شما می‌توانید این پنجره‌ها را بر روی محور‌های عمودی یا افقی باز کنید که هرکدام زیبایی خاصی را دارد.

۷) پنجره دوجداره فولکس واگنی

گران قیمت‌ترین پنجره دوجداره بین سایر پنجره‌های دوجداره، مدل فولکس واگنی آن است. دلیل گران قیمت بودن این پنجره استفاده از یراق آلات خاصی است که در ساخت آن استفاده می‌شود.

مدل باز شدن پنجره دوجداره فولکس واگنی مانند در‌های ون فولکس واگن است. این پنجره روی ریل‌ها تا ۴۵ درجه باز می‌شود و فضایی اشغال نخواهد کرد.

پنجره‌های فولکس واگنی زیبایی زیادی دارند اما نسبت به سایر مدل‌ها اتلاف انرژی بیشتری دارند.

۸) پنجره دوجداره کلنگی

جهت باز شدن این نوع پنجره‌ها به یک سمت است. شما می‌توانید هنگام خرید جهت باز شدن آن را تعیین کنید. بیشترین کاربرد این نوع پنجره‌ها برای حمام، سرویس بهداشتی، نورگیر و راه پله است.

۹) پنجره دوجداره کشویی

پنجره ریلی یا کشویی از هر دو طرف قابلیت باز شدن و حرکت روی ریل را دارد. از ویژگی‌های این پنجره می‌توان به اشغال نکردن هیچ فضایی اشاره کرد. اما از معایب آن نیز باید به اتلاف انرژی بیش از حد اشاره کرد.

۱۰) پنجره دوجداره دایره‌ای

پنجره‌های دوجداره دایره‌ای به علت نوع طراحی پنجره بسیار کمیاب‌اند و طراحی آن‌ها مشکل است. اما در صورت استفاده از این مدل، ساختمان شما نمایی خاص و متفاوت خواهد داشت.

مکانیزم بازشوی پنجره‌های دایره‌ای دوجداره بر روی یک محور قطری قرار دارد.

 

هنگام انتخاب پنجره دوجداره به چه نکاتی باید توجه کنیم

با توجه به وجود تنوع در انواع پنجره دوجداره، شما باید در انتخاب پنجره دوجداره خود نوع کاربری و ابعاد مورد نظر خود را در نظر بگیرید. اگر به دنبال یک پنجره کاملا عایق با هزینه بسیار مناسب هستید بهترین انتخاب برای شما پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی خواهد بود.

در انتخاب پروفیل دقت کنید

پروفیلی که در ساخت پنجره‌های شما به کار می‌رود یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که باید آن را در نظر بگیرید. یکی از استاندارد‌های مهم در انتخاب پروفیل پنجره دوجداره ضخامت دیواره‌ی آن است. استاندارد بین‌المللی در این مورد ۳ میلی‌متر است. پروفیل‌هایی مانند پروفیل ویونا(وینوا) از جمله پروفیل‌هایی است که مناسب با آب و هوای ایران ساخته شده و دارای ۱۰ سال گارانتی نیز است.

 

انتخاب پنجره و پروفیل آن را جدی بگیرید

پروفیل مهم‌ترین بخش یک پنجره است، در زمان‌های گذشته استفاده از پنجره‌های چوبی و آهنی بسیار رایج بود. اما امروزه با پیشرفت درپروسه ساختمان‌سازی استفاده از پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی و آلومینیومی رایج‌تر شده. این پنجره‌ها در کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف انرژی بسیار موثر هستند.

با توجه به توضیحات داده شده می‌توانید برای انتخاب دقیق پنجره مورد نظر با کارشناسان بازرگانی بکتاش در ارتباط باشید.

در آخر می‌توانید نظرات خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

انواع پنجره دوجداره را بشناسید