رگلاژ پنجره دوجداره برای راحت باز و بسته شدن پنجره و همچنین عایق کامل در برابر گرد و غبار و سر و صدا انجام می‌پذیرد.

گاهی اوقات درب و پنجره‌های دوجداره upvc بر اثر ضربه یا نصب غیر اصولی از رگلاژ خارج می‌شود و نیاز به رگلاژ دوباره دارد. در ادامه با بازرگانی بکتاش همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص رگلاژ و نحوه انجام آن به‌دست بیاورید.

چرا باید رگلاژ پنجره دوجداره انجام پذیرد؟

اگر درب یا پنجره دوجداره UPVC از رگلاژ خود خارج شوند یعنی کاملا کیپ نشوند یا درزی بین فریم و بازشو وجود داشته باشد، دیگر عایق خوبی برای صدا، گرد و خاک، گرما و سرما نخواهند بود. به همین علت باید هنگام وجود اینگونه مشکلات اقدام به رگلاژ پنجره دوجداره کنید.

رگلاژ و تعمیرات پنجره دوجداره UPVC شامل چه مواردی است؟

اگر هنگام خرید پنجره پروفیل مرغوب و با کیفیتی برای ساخت آن انتخاب کنید ونصب پنجره دوجداره توسط یک متخصص انجام شود، بعد از حدود ۱ سال پنجره‌های شما نیاز به رگلاژ خواهد داشت.

البته در نظر داشته باشید که اگر بعد از ۶ ماه یا ۱ سال پنجره UPVC شما نیاز به رگلاژ داشت، این به معنی کیفیت پایین پروفیل نیست. این مساله در درب و پنجره‌های دوجداره طبیعی است.

بازرگانی بکتاش با هدف جلب رضایت مشتریان، خدماتی از جمله موارد زیر برای رگلاژ را ارائه می‌دهد:

۱) رفع ایرادات پنجره دوجداره هنگام باز و بسته شدن

۲) تعمیر و تعویض دستگیره‌های نامرغوب، شکسته و از کار افتاده

۳) تعویض یراق‌آلات خراب

۴) تعویض شیشه‌های دوجداره شکسته

۵) تعمیر پنجره دوجداره که جفت و کیپ نمی‌شوند

۶) آب‌بندی پنجره‌های دوجداره upvc از داخل و بیرون

۷) تبدیل پنجره دوجداره تک حالته به پنجره دوجداره دوحالته

۸) رفع صداگیری پنجره دوجداره upvc

کدام نقاط از پنجره UPVC قابلیت رگلاژ شدن دارند؟

لنگه بازشو دربی یا پنجره‌ای: تمام بازشو‌های( تک حالته، دوحالته، کشویی و… ) بعد از مدت زمان و استفاده از آن احتمال اینکه به میزان لازم کیپ نشوند وجود دارد و باید رگلاژ آن چک شود.

لولا بازشو پنجره: لولا‌های پنجره تک حالته و دوحالته باید کاملا رگلاژی شوند و با یک آلن قابل تنظیم باشد. لولای پنجره جهت عایق‌بندی بهتر باید توسط متخصص چک شود تا به درستی باز و بسته شود.

شیشه دوجداره: اصلی‌ترین رگلاژ پنجره دوجداره رگلاژ با شیشه است که نصاب پنجره باید تخصص کافی برای رگلاژ پنجره با شیشه را داشته باشد.

یراق‌آلات پنجره دوجداره: گاهی اوقات یراق‌آلات پنجره با زاماک که برای کیپ شدن پنجره است در گیر نمی‌شود. شما به راحتی می‌توانید با باز کردن زاماک پنجره و جابجایی آن پنجره خود را رگلاژ کنید.

مزایای رگلاژ پنجره دوجداره

رگلاژ پنجره دوجداره باید توسط نصاب متخصص انجام شود تا پنجره کاملا کیپ شود. برخی از مزایای رگلاژ پنجره عبارتند از:

  • جلوگیری از ورود گرد و خاک از بیرون به داخل خانه
  • عایق شدن پنجره در برابر صدا، گرما و سرما
  • بیشتر شدن طول عمر یراق‌آلات با سرویس شدن آن‌ها
  • باز و بسته شدن راحت درب و پنجره

رگلاژ پنجره دوجداره

نجوه رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته در خانه

برای رگلاژ پنجره تک حالته رگلاژی، ابتدا باید یک آلن ۴ تهیه کرده باشید. رگلاژ پنجره تک حالته به این صورت می‌باشد که بازشو پنجره باید روی محور افقی و عمودی جابجا شوند.

ابتدا کاور لولا را با پیچ گوشتی دو سو در بیاورید، اگر بازشو پنجره به فریم پایین پنجره گیر می‌کند با آلن۴ که در اختیار دارید آن را داخل شیار‌هایی که زیر کاور پایین و بالا قرار دارد گذاشته و جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا بازشو پنجره به بالا کشیده شود و همچنین اگر بالای فریم پنجره گیر ‌کرد آلن را برعکس بچرخانید تا بازشو پنجره به پایین حرکت کند.

توجه داشته باشید که برای مناسب شدن حالت رگلاژ پنجره باید هم جهت عمودی و افقی به طور موازی بچرخانید.

رگلاژ پنجره دوجداره دوحالته در خانه

رگلاژ پنجره دوجداره دوحالته مانند رگلاژ پنجره تک حالته است. تفاوتی که میان این دو حالت قرار دارد این است که رگلاژ پنجره دو حالته از طریق لولای پایین و بالا امکان‌پذیر است.

کاور لولا پایین را در بیاورید و با آلن۴ که در اختیار دارید آن‌را داخل شیار‌های شش ضلعی که روی یراق آلات است قرار دهید. پیچ اول که به‌صورت عمودی وجود دارد برای حرکت لنگه به‌صورت بالا و پایین است و پیچ دوم برای حرکت چپ و راست لنگه است.

بهترین راه نگهداری از پنجره‌های UPVC

۱) یکی از مهمترین عوامل نگهداری از پنجره هایUPVCدوجداره، روغن کاری یراق آلات است. این عمل موجب افزایش طول عمر پنجره‌های تک حالته و دوحالته می‌شود.

این کار حداقل سالی یک بار باید انجام شود تا از پوسیدگی و خوردگی آن جلوگیری شود.

روان بودن پنجره را می‌توان با باز و بسته کردن پنجره و حرکت دستگیره ارزیابی کرد.

۲) شستشوی منظم پنجره‌ها به خصوص قسمت‌های لاستیکی آن با پارچه مخصوص حاوی صابون مایع می‌تواند عمر و دوام آن را افزایش دهد.

۳) در زمانی که تعمیرات ساختمانی انجام می‌دهید سطح پنجره دوجداره upvc را کاملا بپوشانید تا از بروز صدمه به پنجره جلوگیری شود.

۴) از باز کردن بیش ازحد اندازه پنجره‌های بازشو فریم‌لس پرهیز کنید و درصورت وقوع باد‌های شدید پنجره‌ها را به طور کامل ببنیدید تا از ورود آسیب به لولا‌های آن جلوگیری شود.

رگلاژ پنجره دوجداره چقدر زمان می‌برد؟

زمانی که برای رگلاژ و تنظیم قطعات نیاز است بستگی به سه عامل کلیدی دارد که به ترتیب برابر است با:

  • نوع پنجره‌ای که قرار است رگلاژ و تعمیر شود
  • ابعاد و میزان ارتفاع
  • تخصص تعمیرکار

شاید در نگاه اول یک پنجره دوجداره پیچیدگی خاصی نداشته باشد اما اگر از دید یک طراح، سازنده و نصاب به آن نگاه کنیم ریزه کاری‌هایی را خواهیم دید که طول عمر و میزان استفاده صد در صدی را ممکن می‌کند.

در پایان

به هنگام خرید درب و پنجره دوجداره به پروفیل استفاده شده در ساخت آن توجه کنید. بازرگانی بکتاش با توجه به نیاز‌های مشتری و عوامل موثر در ساخت و تولید درب و پنجره‌های با کیفیت، یکی از بهترین پروفیل‌های ایران (ویونا) را استفاده می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر از نحوه رگلاژ و اطلاعات مفید برای سفارش پنجره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در آخر می‌توانید نظرات خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

رگلاژ پنجره دوجداره upvc